X
تبلیغات
رایتل
انسان در ناراحتی و استرس، اول از همه انرژی خود را از دست می‌دهد. با توجه به این‌که موز دارای 3 نوع قند طبیعی ساکاروز، فروکتوز و گلوکز است موجب افزایش انرژی می‌شود.

در مورد افرادی که مبتلا به افسردگی هستند، مصرف موز به دلیل دارا بودن تریپتوفان که نوعی پروتئین برای تبدیل سروتونین است موجب بهتر شدن احساسشان می‌شود.

خود تریپتوفان نیز به ایجاد آرامش و بهتر شدن احساس کمک می‌کند.

در ضمن این میوه به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی ویتامین B6 و تنظیم قند خون به ایجاد آرامش در فرد و تقویت سیستم عصبی کمک می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد مادران باردار در تایلند روزانه یک موز می‌خورند تا مطمئن باشند که علاوه بر وضعیت روحی آنها فرزندانشان نیز افرادی آرام و باحوصله خواهند بود.

افرادی که مایل به ترک سیگار هستند اما به دلیل عوارض کاهش نیکوتین در بدن کلافه و عصبی هستند با مصرف موز بهتر می‌شوند، زیرا این میوه علاوه بر دارا بودن ویتامین‌های گروهb، منبع غنی پتاسیم و منیزیم است که به بازسازی بدن پس از دوری از نیکوتین کمک می‌کند.

گفتنی است که پتاسیم، ضربان قلب را تنظیم کرده، اکسیژن بیشتری به مغز می‌رساند و به تعادل میزان مایعات در بدن کمک می‌کند.

وقتی فرد عصبی می‌شود متابولیسم او سریع‌تر شده و پتاسیم کاهش می‌یابد در این موقع است که مصرف یک عدد موز و ورود پتاسیم لازم به بدن موجب حالت تعادل می‌شود.

موز در مقایسه با سیب که میوه‌ای بسیار مفید است 4 برابر پروتئین بیشتر، 3برابر فسفر، 2 برابر هیدرات کربن و 5 برابر ویتامین A و آهن بیشتر دارد.

جالب است بدانید مصرف منظم موز می‌تواند خطر ابتلا به انواع حملات مغزی و مرگ ناشی از آن را به میزان 40 درصد کاهش دهد.

منبع: shine.com