افراد افسرده بیشتر سیگار می‌کشند، کمتر ترک می‌کنند!

بر اساس یک تحقیق مشخص شد که رابطه میان افسردگی و کشیدن سیگار آن قدر عمیق است که هر چه افسردگی روحی و روانی فرد بیشتر باشد، احتمال ترک کمتر است!

«لورا آی . پرات» یکی از کارشناسان و محققان مرکز تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا در آمریکا معتقد است؛ طی سه سال تحقیق بر روی افراد 20 سال و بالاتر به این نتیجه دست یافتیم که هر قدر میزان افسردگی روحی و روانی فرد بیشتر باشد، وی بیشتر سیگار می‌کشد و احتمال ترک در این افراد بسیار کمتر است؛ چرا که رابطه بسیار تنگاتنگی میان این دو عامل وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: فرد افسرده نیازمند وابستگی به یک شی و یا عامل است و این وابستگی و اعتماد کاذب به ماده مخدر ویا سیگار در این افراد بیشتر از دیگران است.

همچنین مردان بیشتر از زنان تمایل به کشیدن سیگار دارند، اما اگر فاکتور افسردگی را دخیل کنیم، زنان افسرده بیشتر از مردان تمایل به کشیدن سیگار دارند؛ به طوری که 48 درصد از زنان و 40 درصد از مردان با افسردگی شدید تمایل به کشیدن سیگار دارند، در حالی که در حالت عادی زنان 17 درصد و مردان 25 درصد تمایل به کشیدن سیگار دارند. همچنین بیش از نیمی از سیگاری‌های افسرده در هر پنج دقیقه یک سیگار روشن می‌کنند؛ در حالی که تنها 30 درصد از سیگاری‌های معمولی در هر پنج تا 10 دقیقه اقدام به سیگار کشیدن می‌کنند.در این میان سیگاری‌های افسرده دو برابر بیشتر از سیگاری‌های عادی اقدام به کشیدن سیگار می‌کنند؛ به طوری که سیگاری‌های افسرده بیش از یک پاکت سیگار در روز می‌کشند.

به گزارش ایسنا، در هر گروه سنی افراد افسرده کمتر تمایل به ترک سیگار دارند و حتی مصرف روزانه خود را بنا به شدت افسردگی روحی خودشان تغییر می‌دهند. همچنین افراد افسرده بیش از سایرین تمایل به کشیدن سیگار و امتحان کردن آن دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد